Med plattformen Leads Escalation System er det norske IT-selskapet Proxima Code i ferd med å etablere seg bredt innen det nordiske markedet for bank, eiendom og forsikring.
Proxima Code har i en årrekke utviklet løsninger for å håndtere oppfølgingen av salgstips og kundehenvendelser – såkalte leads. Nå er plattformen videreutviklet og tatt i bruk av en rekke store aktører i Norden.
Vi er veldig stolte over å kunne tilby et solid produkt på tvers av de nordiske landegrensene, sier salgsdirektør i Proxima Code, Andreas Kavlie-Borge.
Han forteller at Nordea er en av aktørene som har vært tidlig ute i å systematisere og effektivisere sin interne «leads-kultur».
Nordea i Norge og Sverige
En av kundene som er aktive brukere av Leads Escalation System, er Nordea. Samarbeidet startet i Norge, men etter å ha dokumentert gode resultater har konsernet tatt løsningen i bruk også i Sverige.
Denne plattformen har hjulpet oss med å strukturere både interne og eksterne samarbeid på en ryddig og effektiv måte, sier Kim Eriksson i Nordea Gøteborg.
Proxima Code har gitt oss et team av løsningsorienterte utviklere som sørger for en jevn integrering. De har et tilstedeværende team og ledelse som sammen har bidratt til et positivt forretningsforhold, sier han.
Mäklarhuset og Svensk Fast
I Sverige har Nordea tatt i bruk plattformen i samhandlingen med bl.a. Mäklarhuset og Svensk Fast for å sikre at alle potensielle lånekunder får god oppfølging i forbindelse med eiendomstransaksjoner som utføres av meglerne.
Privatmegleren, Tryg og Gjensidige
I Nordea Norge benyttes Leads Escalation System med stort hell til å koordinere leads og oppfølging av låneforespørsler mellom banken og bankens egen eiendomsmeglerkjede, Privatmegleren. Samtidig benyttes plattformen opp mot samarbeidspartnere innen forsikring, slik som Tryg og Gjensidige.