Leads Escalation System hjelper Nordea Danmark med å optimalisere deres behandling av kundehenvendelser. I tillegg til å øke hastigheten på selskapets leadshåndtering, gjør plattformen at de får tilgang på ny datainnsikt. Med dette i bunn ønsker Nordea Danmark å skape gode kundeopplevelser.
Rask leadshåndtering i Nordea Danmark
Leads Escalation System hjelper Nordea Danmark med å optimalisere deres behandling av kundehenvendelser. I tillegg til å øke hastigheten på selskapets leadshåndtering, gjør plattformen at de får tilgang på ny datainnsikt. Med dette i bunn ønsker Nordea Danmark å skape gode kundeopplevelser.
Setter kunden i fokus
Nordea Danmark byttet til Leads Escalation System tidlig i 2022. Plattformen hadde på dette tidspunktet allerede vært i bruk i Nordea Norge og Nordea Sverige i en periode. Der ble dette ansett som et pålitelig system med gode løsninger, og det var den største årsaken til at Leads Escalation System ble valgt også for Nordea Danmark. Dette forteller Mette Herum Larsen, Business Developer i Nordea Danmark.
Hos Nordea Danmark råder en kultur der kunden settes i sentrum. De jobber hele tiden for å skape den beste opplevelsen for kundene – og her er nøkkelordene hastighet og innsikt. Selskapet ønsker å ha et system som hjelper dem med å optimalisere prosesser, både når nye kunder kommer inn og når de sendes videre i systemet. Dette håper de at Leads Escalation System vil bidra til. Så langt har de et positivt inntrykk av plattformen, sier Herum Larsen.
Raskere kundebehandling – fornøyde kunder
I bank-, eiendom og forsikringsbransjene er det ofte slik at kundehenvendelser flyttes mellom selskaper. Bankkunder har gjerne også behov for megler- eller forsikringstjenester, og rådgiveren kan da sende tips til en av bankens partnere. Dette går også andre veien; ofte sender også partnere tips til Nordea.
Ved flytting av leads er innhenting av samtykke viktig; kunden må gi samtykke til at deres informasjon skal deles med andre aktører. Etter å ha byttet til Leads Escalation System opplever Nordea Danmark at dette skjer raskere, sammenlignet med tidligere.
Også eskaleringsraten er avgjørende for å sikre fornøyde kunder. Det er viktig for Nordea Danmark at deres kunder opplever å få hjelp av riktig kompetanse umiddelbart, og spesielt ved boligkjøp går det veldig fort. Målet er at Leads Escalation System skal bidra positivt til dette, sier Herum Larsen.
Får ny datainnsikt
Herum Larsen forteller videre at Leads Escalation System har gitt Nordea Danmark et dataoverblikk. Dette skal brukes til å forbedre kundeopplevelsen i alle Nordea Danmarks kanaler.
Tilpasset til det danske markdet
Nordea Danmark har så langt hatt et tett og godt samarbeid med utviklerne i Proxima Code. Ifølge Herum Larsen opplever Nordea Danmark at det er høy grad av fleksibilitet i samarbeidet. Løsningen har blitt tilpasset slik at den passer til det danske markedet, og dette er selskapet svært fornøyde med.
Les også om hvordan Leads Escalation System brukes i Nordea Norge!
Dette er Leads Escalation System
Vi har bransjeløsning utviklet for bank, eiendom og forsikring, men plattformen egner seg også til andre bransjer! Les mer om Leads Escalation System her.